Správní agendy

Hlášení adresy pro doručování

Podle § 10b odst. 1 zákona č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, lze na písemnou žádost občana v evidenci obyvatel vést též údaj o adrese, na kterou mu mají být doručovány písemnosti podle zvláštních právních předpisů.

Adresu pro doručování písemností, její změnu nebo zrušení ohlásí občan ohlašovně podle místa trvalého pobytu  nebo v místě svého posledního trvalého pobytu na území ČR, a to:

  • osobně – občan žádost podepíše před zaměstnancem ohlašovny
  • písemně – žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem 
  • elektronicky s uznávaným elektronickým podpisem
  • prostřednictvím datové schránky.

Žádost může obsahovat datum, od kterého občan žádá, aby mu byly doručovány písemnosti na udanou adresu pro doručování. V případě, že žádost toto datum neobsahuje, vede se adresa pro doručování písemností v evidenci obyvatel od data doručení žádosti na ohlašovnu trvalého pobytu. 

Tento úkon je bez poplatku.

Tištěné formuláře jsou také k dispozici na odboru správních agend a dopravy, oddělení evidence obyvatel, občanských průkazů a cestovních dokladů, Městském úřadě v Říčanech, Komenského náměstí 1619/2, 251 01 Říčany.

Upozorňujeme, že na adresu pro doručování písemností jsou povinny doručovat správní orgány a jiné orgány veřejné moci (např. ministerstva, krajské úřady, obecní úřady, soudy, policie, stavební úřady, katastrální úřady atd.). K údaji o doručovací adrese nemají přístup a nebudou na ni doručovat jiné subjekty (jako např. peněžní ústavy, dodavatelé energií či jiných služeb, telefonní operátoři atd.).